sobota, 14 lipca 2012

Dla kogo jest ten blog?

Zaczynam dopiero swoją przygodę polegającą na prowadzeniu bloga i zauważyłem, że najtrudniej jest zacząć, zrobić ten pierwszy krok. Mam w głowie pomysły na wiele postów do zamieszczenia, ale wypadałoby zrobić jakiś wstęp.
Tym bardziej, że jeśli trafiłeś(aś) tutaj w sytuacji, gdy nie ma jeszcze wielu postów to możesz się zastanawiać o czym tu piszę i czy powinieneś(aś) się zainteresować tematem. Postaram się odpowiedzieć.
Blog jest skierowany do osób, które są związane z prowadzeniem projektów informatycznych, a zwłaszcza tych, którzy korzystają z  programu Sparx Enterprise Architect lub też ewentualnie z innych narzędzi typu CASE.
Zauważyłem, że wiedza o możliwościach tego programu, o rozmaitych trickach, czy sposobach rozwiązania problemów nie jest łatwa do odnalezienia. Wiele wartościowych informacji ukrytych jest w Pomocy do EA, wartościowe mogą być White Papers publikowane na stronie producenta, do tego od pewnego czasu Sparx rozpoczął tworzenie wideo tutoriali, uruchomił stronę społecznościową... ale i tak najczęściej jest tak, że jak ktoś ma jakiś konkretny problem to mimo wszystko sam wyważa otwarte drzwi.
Dodam jeszcze, że wszystkie wymienione przeze mnie wyżej materiały, publikowane przez Sparx lub entuzjastów, dostępne są w języku angielskim. Jeśli nie czujesz się komfortowo szukając informacji pisanych w języku angielskim - zaglądaj tutaj. Postaram się szczegółowo opisywać rozmaite przykłady rozwiązań. I to rozwiązań praktycznych problemów, z którymi wielokrotnie się zetknąłem w swojej pracy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz